Monday, June 18, 2012

life

Assalamualaikum .

Isnin-rabu.

 pegi klas ERT macam biasa. Kekadang bengang jugakk, tunggu
bagai nak rak tup tup cikgu tak datang.
dapat bayangkan perasaan aku yang duduk pukul 11 pagi sampai 5 petang kat situ ?
nasib baiklah kak kathy ade, borak-borak ngan die.
Kekadang macam best je, tengok macam-macam manusia yang lalu-lalang kat situ.
op coz ramai orang hensem kat situ buat cuci-cuci mata.

kekadang kak kathy pegi toilet ke ape ke, ade customer
ingatkan aku penjaga kedai tu.

"Kak, sini ade jual butang baju melayu tak ?"

''Kak, kat sini ada ambik tempahan baju tak ?"

"Kak, kat sini ade buat alter(betul ke ejaan ni.ahh lantak) tak ?"

Selalunya aku akan suruh customer tu tunggu sat, aku panggil penjaga kedai sebenar.
patutnya cikgu bayar sikit gaji untuk aku.hewhew.
Dahlah ade orang muke dah macam doploh lebih panggil aku
akak lagi. wth u tak nampak muke awet muda i.

apa pun. ini lah life aku.
terasa macam masa yang aku ada sekarang saaaangat lapang.
tapi ingatlah orang yang bosan itu sebenarnya adalah orang yang tak bersyukur
dengan nikmat lapang yang dikurniakan padanya.

Demi Masa, sesungguhnya manusia kerugian.
melainkan yang beriman dan beramal soleh.

ingat lapang sebelum sempit.


No comments:

Post a Comment