Friday, December 19, 2014

study week

Assalamualaikum.
study week untuk sem 5 bermula tapi nampaknya banyak perkara tak settle dan mengganggu fikiran aku cewah. 

Bagi aku, setiap benda yang Allah telah tentukan itulah yang terbaik. Kenapa Allah bagi rezeki itu kepada dia, bukan pada aku? Kerana Allah telah tentukan rezeki lain kepada aku. Setiap kejadian yang berlaku itu ada hikmahnya. Bukan saja suka suka DIA beri sesuatu ujian itu kepada hambanya.

Why im writing this ? Haha sebab aku taktahu apa pandangan orang. Aku tak tahu jika ada orang yang iri hati atau kurang senang dengan aku sedangkan mereka tidak tahu duduk perkara yang sebenar. Im not saying anyone cuma in case kalau ada.

Cuma percaya lah. Apa yang aku dapat. Apa yang aku ada. Semuanya ujian dari Allah, rezeki dari Allah. Renung kembali diri kalian, apa yang kalian ada, tapi aku tiada ? Itu berbalik pada Dia, Dia akan beri kerana Dia tahu setiap kemampuan hambanya. Dia tahu hikmah di sebaliknya. Cuma kita akan tahu sekiranya kita nilai dengan mata hati, bukannya dibiarkan diri dikuasai iri semata mata.

So goodluck final exam anyone !
lepasni tak jumpa dah sebab memasing dah pergi LI sobsobs. Dan aku tak jadi li kat nilai. Hahh kan dah cakap perancangan Allah itu. Tak pernah terbayang pon akan dpt tempat lain. Tapi dapat sebab mungkin ada hikmahnya. Entahlah. Praktikal ni buat aku serabut gila weii.

And im sorry.
aku serba salah dengan korg tapi dalam masa yang sama aku nak senangkan hati org lain. Pastu dalam dilema. Tuhan saja yang tahu aku nangis ke gembira ke haha. Last2 hati sendiri yang berkecai. Lol. Apa pun aku sayang semua. Winkkk.

Bye -,-

No comments:

Post a Comment