Sunday, July 12, 2015

Internship : The End !

Salam 25 Ramadhan ;)

Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah.
Syukur ke hadrat Illahi kerana dengan limpah dan kurnianya aku berjaya menamatkan  semester 6 selama 24 minggu bersamaan 6 bulan bersamaan tepat 23 ramadhan, 10 July 2015. Syukur kerana Allah memberi kesihatan yang baik pada aku sepanjang internship ini. (Ni macam ayat translate je acknowledgement dalam report lol)

Minggu last, aku still buat projek OPRP2 dengan Zhi Zhao. Sampai hari last kott aku collect data hahaha. Tapi aku buat jelah, sebab kesian kat Zhizhao buat sorang2. Dan ada intern baru dari Unimas, Sin Pei. Dia adalah pengganti aku, so sepanjang minggu ni aku diarahkan untuk pass semua kerja aku kepada dia. Gen Y oven temperature, OPRP2, slurry weight, fried noodle cake weight, standard product display, used BHT, sachet weight consistency etc antara kerja aku. haha banyak takk, setaraf dengan exec dah rasanya lol. So aku sibuk ajar dia. Agak susah nak explain pada dia sebab dia course kimia. So many terms which only budak foodtech blaja yang dia tak familiar. Kalau budak foodtech senang sikit nak ajar, contohnya sebut OPRP, CCP, beza antara water activity dan moisture content dah paham ecewah iye aje ko paham. Kalau terlupa maklumlah blaja sebab nak exam je, atleast that terms tu dah familiar.

I got present from Zhi Zhao, Pei Hua and Koh !
Thank you so much, terharu gila hihi. Diorang mula2 nak ajak makan macam biasa kalau ada intern nak habis. Tapi kan bulan puasa, so diorang bagi present instead. Thankyouuu. Baik sangat diorang ni, I wish you all the best too ! 

Ni present dari kak fatin, dah lama dia bagi. Tapi aku baru guna sebab nampak gambar family ni terbiar atas laci solek sampai putih kena bedak hari-hari loll. Kak fatin bagi sebelum dia habis intern bulan 6 haritu. Terima kasih banyakkk ! 

Apehal lah korang ni baik sangatt. Terharu lah cemnii. hiks. 

Ni pulak present dari aku kepada mereka semua! Tak sangka seronok jugak buat benda ni, since I have lots of time now, haha. Hadiah aku tak seberapa pun huhu tapi atleast ada something sebagai tanda ingatan dan terima kasih. sorry buruk sikit den tak pandai bungkus bungkus hadiah ni, tapi puas hati sebab dapat buat sendiri haha.

From left: kak usha, kak ain, Sin Pei(new intern)
Janette takde pulakk sebab ada training. 
Ni je yg sempat aku ambik gamba, ni pon pandang kamera, senyum 2 saat. lepastu masing2 pegi continue buat keje masing2 haahhh. Nampak tak busy dan stress nya kerja kat mamee ni hahahaha :P 

Bye mamee. I will always remember all memories here. 
But I dont think we will meet again,  tak sanggup rasanya kahkah.

Tapi air mata aku menitik setitis dua jugak huhuu ;( Tipulah kalau tak sedih. Lepas salam dengan semua orang haritu, masa nak solat asar sebelum balik rasa sedihh sangat haha. Benci nya intern lama2, tengok kan dah sedih :P



That's all. Thank you to all QA department staffs (manager, executives, quality inspectors, lab assistants and interns) at Pacific Food, Mamee Double Decker. May God bless!
Also congratulations to all my classmates for succesfully completed our 6th semester !

The End, now #roadtofinalyear !

Eh, 
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR BATIN.

1 comment:

  1. Assalamuaikum akak...sorry tiba2 je tersesat dkt post ni hehe. Saya student diploma foodtech, Insyaallah x lama lagi nk start internship. Saya tertanya2 job scope internship ni mcm mana ya? Drg akn letak student randomly bwh apa2 department ke? Saya nervous betul nk internship ni sbb saya x berapa minat dngn course ni sbb bnyk lab analysis, chemistry semua tu��

    ReplyDelete